Sådan øger du salget på din webshop

Hvis du har din egen webshop, kan du gøre klogt i at læse videre her og opleve, hvordan du nemt og hurtigt kan øge salget af varer på din webshop. Der er rigtig mange ting, man skal holde styr på, når man sælger varer online, for med stadig usikre forbrugere, der ikke er vant til at handle online, og stærk konkurrence på markedet, er det vigtigt, at hjemmesiden er sikker at handle på – og det skal kunden ikke være i tvivl om. Derudover kan sociale medier være med til at give et godt indtryk af virksomheden og skabe et rigtig godt førstehåndstryk. Sidst, men ikke mindst kan sociale medier være med til at drive nye kunder ind på din hjemmeside, hvis du er villig til at smide penge i annoncering – og her kommer man rigtig langt på eksempelvis Facebook.

 

Certificeringer

En af de absolut første ting du skal gøre, er at få fat i forskellige certificeringer til din hjemmeside såsom e-handelsmærket og en SSL-certificering. Det giver nemlig dine besøgende et indtryk af, at din hjemmeside er et sikkert sted at handle. Derudover kan du med fordel anvende en certificering fra Trustpilot – og lad den gerne være en del af din header, så man kan se den uanset, hvor man befinder sig på siden. Se her hvordan en webshop har gjort dette på siden Vinterdaek.

 

Synlige kontaktoplysninger

Det er derudover utroligt vigtigt, at dine kontaktoplysninger samt CVR-nummer er synligt til stede på siden. Det kan nemlig også være med til at få hjemmesiden til at virke pålidelig og sikker at handle på. Hav altid dine kontaktoplysninger nederst på din hjemmeside, da det er netop her, kunden forventer at kunne finde disse oplysninger.

 

Simpel indkøbskurv

Langt størstedelen af dine ”tabte besøgende” mister du, når de allerede har lagt varer i indkøbskurven, men af den ene eller anden årsag falder fra lige inden betaling. Derfor skal du altid sørge for, at det er så nemt og smertefrit som overhovedet muligt at betale for varerne. Først og fremmest skal du have så mange forskellige betalingsmuligheder som overhovedet muligt. Dernæst skal du overveje kraftigt, om det virkelig er nødvendigt, at kunden skal melde sig ind i en kundeklub eller oprette en profil for at foretage et køb. Sidst, men ikke mindst skal sektionen, hvor man indtaster gavekoder, være så lidt synlig som overhovedet muligt. Du risikerer nemlig, at besøgende uden en rabatkode vil prøve at finde denne online, og ikke foretager købet med det samme – og så risikerer du at miste kunden.

 

Brug sociale medier til at skaffe nye kunder

Hvis du ejer en mindre virksomhed, der sælger produkter online, har du med al sandsynlighed ikke råd til at kaste mange penge efter reklamer i TV og radio. Derfor kan du gøre rigtigt klogt i at oprette en profil på enten Facebook eller Instagram, hvor du har mulighed for at nå ud til nye kunder. Fordelen er, at du helt selv kan målrette dine annoncer til forskellige segmenter, så dine annoncekroner er givet så godt ud som overhovedet muligt. Derudover kan en profil på et socialt medie være med til at få din virksomhed til at virke troværdig og pålidelig. 

 

    Kontakt/ Mail  

Wintip.dk

Jeg håber du får stor fornøjelse af Wintip.dk. Har du ris, ros,eller kommentarer er du velkommen til at sende en mail.

 

Wintip.dk

Valid XHTML 1.0! Valid CSS!