Det er nemmere end nogensinde før at starte en webshop

Hvis du går med tanken om at starte en online virksomhed er det nu nemmere end nogensinde før. Det kan også være du har en eksisterende virksomhed, du vil tage online eller måske vil du bare sørge for at din virksomhed præsterer så godt som muligt. Uanset hvilken problemstilling du sidder med, er der nogle tips til at præsterer langt bedre online.

Vi kan alle være webdesigner

For langt de fleste virker det utrolig uoverskueligt at skulle oprette en webshop. Det er ofte noget de fleste ikke har forstand på, men det er faktisk utrolig nemt for selv den almindelige dansker at tage fat i, og på rekordtid få sat en pæn og funktionel hjemmeside op. Det lyder selvfølgelig lidt for godt til at være sandt, men med WordPress, findes der temaer, som er standardiserede udseender til din hjemmeside, hvor du kan personliggøre hjemmeside efterfølgende. Ved brug af WordPress slipper du for at have forstand på HTML-koder, som for langt de fleste ikke vil give nogen mening. Desuden findes der et utal af Tips & Tricks til hvordan du kan arbejde med webdesign når du er ved at starte en ny virksomhed. Det kan f.eks. være yderst vigtigt at sørge for at din webshop eller hjemmeside er optimeret til at kunne blive brugt på mobilen, da du ellers vil gå glip af noget trafik. Det lyder som en svær om gang, men som sagt findes der utrolig mange guides til hvordan du gør det uden at bruge kode, så hvis du har drømmen, så kom i gang. Når der skal kontrolleres at hjemmesiden både kører på mobilen og på computeren, kræver det at du både er indehaver af en Iphone, Android telefon og en tablet. Hvis du har en Iphone, kan det være problematisk at teste hvor vidt det fungere på en Android telefon, men det kan være du har en gammel telefon som ikke virker, så skal den selvfølgelig til reparation så du slipper for at tage ud og købe en ny. Der findes et utal af sider og virksomheder der lever af at ordne telefoner, f.eks. kan du troligt benytte Telerepair.dk, som har mange år i branchen.

Få styr på dine kunder og økonomi

Uanset om du er ved at starte en ny virksomhed eller om det drejer sig om en etableret virksomhed, er det vigtigt at have styr på sine kundedata, og det gøres nemmest med et CRM-system. Et CRM-system som står for; Customer Relationship Manager, hjælper dig med at holde styr på dine kunders købeadfærd på din hjemmeside, så du kan skræddersy tilbud til forskellige målgrupper. Med et CRM-system vil du hurtigt opdage at det bliver langt nemmere at aktivere kunderne, og sørge for at de kunder der har været inde på din hjemmeside, støder på annoncer fra dig på bl.a. sociale medier.

Herudover er det vigtigt at benytte et ERP-system, som betyder Enterprise Ressource Planning, som kan hjælpe dig med at holde styr på økonomien, forsyningskæden og salg og service. Et ERP-system har først relevans når din virksomhed har opnået en vis størrelse. Begge af denne type systemer, kan både tilgås fra mobil, pc og tablet. Hvis du vil læse mere om disse systemer kan du gøre det på Abakion.dk, som har specialiseret sig i at implementere sådanne system i alle typer af virksomheder.

 

    Kontakt/ Mail  

Wintip.dk

Jeg håber du får stor fornøjelse af Wintip.dk. Har du ris, ros,eller kommentarer er du velkommen til at sende en mail.

 

Wintip.dk

Valid XHTML 1.0! Valid CSS!