Er markedsføring på sociale medier effektivt i Danmark?

Teknologien fylder meget i vores hverdag, så det giver god mening, at reklamer og markedsføring er rykket online. Mange hverdagsaktiviteter som vi før gjorde fysisk, kan nu gøres nemmere og hurtigere på nettet. Især hos online casinoer ser man en stigende popularitet, blandt andet som følge af markedsføring på sociale medier. En af de reklametyper som er særligt brugte i Danmark er live casino reklamer, som eksempelvis for Unibet Live Casino. Og det er ikke så mærkeligt, at virksomheder drager nytte af denne type

markedsføring, da den er billigere end mange andre reklametyper. Men er den også effektiv i Danmark?


Hvorfor er virksomheder vilde med markedsføring på sociale medier?

Mange danskere føler, atreklamer invaderer deres liv på de sociale medier, som følge af den stigende popularitet. Men undersøgelser viser faktisk, at reklamer på sociale medier virker mere effektivt end almindelige online annoncer. Dette kan blandt andet skyldes vores aktivitet på de sociale medier. Forbrugernes høje brug af de sociale medier, gør dem til de perfekte modtagere af virksomhedernes annoncer.  De påvirker endda forbrugernes købsbeslutninger. Næsten halvdelen af brugere af sociale medier (48%) har købt noget efter at have set en annonce. Et tal, der stiger til henholdsvis 53% og 56% for millennium generationen og kvinder.

Så hvad betyder alt dette? Det betyder helt enkelt, at virksomhederne ofte oplever en høj klikfrekvens/besøgende. Derudover er det en god investering for dem, da denne reklametype er billigere end andre fysiske og online annoncer.


Grunde til at markedsføring på social medier er effektivt

Sociale medier er i konstant udvikling:

Sociale medier er ikke blot en forbigående trend, men de bliver ved med at vokse og har udviklet sig til et af de mest populære kommunikationsmetoder i vores samfund. I takt med at sociale medier vokser, så gør reklame-metoderne også. Sammenligner man eksempelvis reklamer på de sociale medier med klassiske avisreklamer eller reklameskilte, der ikke har ændret sig siden deres begyndelse, kan man se et stor potentiale i udviklingen af online reklamer.

Selvlærende algoritmer:

Algoritmer som eksempelvis Facebooks er det rene geni. De viser dig både reklamer på ting, som har overvejet at købe OG de lærer dig at kende ud fra dine onlinevaner. Ved hjælp af cookies, der undersøger dine online vaner, kan de give dig målrettede reklamer om produkter, der passer til dine ønsker og behov.

Danske virksomheder boomer på de sociale medier og langt de fleste danske virksomheder har faktisk en profil på sociale medier. Dette er også en form for online marketing strategi, og så er den helt gratis. Det er en måde hvorpå virksomheder kan brande sig selv, få positiv omtale af deres produkter og skabe rekruttering af kunder. Danskerne elsker sider som Instagram og Facebook, og der er ikke nogen tvivl om, at de sociale medier er kommet for at blive. Det er derfor ikke nogen overraskelse, at det er her virksomhederne, søger hen.


 

    Kontakt/ Mail  

Wintip.dk

Jeg håber du får stor fornøjelse af Wintip.dk. Har du ris, ros,eller kommentarer er du velkommen til at sende en mail.

 

Wintip.dk

Valid XHTML 1.0! Valid CSS!